Meten is weten: In vijf stappen klaar voor het volgende kwartaal

Het eerste kwartaal is afgerond, dus nu is een goed moment om terug te blikken. Was je succesvol? Volg deze vijf stappen.

Stap 1: Het gaat om de omzetwaarde

Maak een schatting van de omzet uit de JNN-zaken die je hebt binnengehaald in Q1.
Zet dit af tegen de kosten in kwartaal 1 (3 x de maandfee)

En? …. Wat is de score?

Stap 2: Evalueer en analyseer per klantvraag

  1. Heb je contact gekregen?
  2. Is de telefonische kennismaking goed verlopen? Heb je een afspraak gemaakt?
  3. Is de klant op afspraak geweest
  4. Is het een zaak geworden?

Analyseer ook waarom prospects niet over de brug zijn gekomen.
Hierdoor krijg je inzicht in wat er goed / niet goed ging in het contact met de klant.
Wat bepaalt het succes voor jou? Formuleer de succesformule en neem dit mee naar het volgende kwartaal.

Stap 3: Formuleer je aandachtspunten voor het volgende kwartaal

Wat gebeurde er als het niet goed ging. Welke verbeterpunten haal je uit het proces rond het klantcontact? Wat worden je aandachtspunten voor het volgende kwartaal? En zie je een probleem, deel het met JNN. Misschien kunnen wij je helpen.

Stap 4: Geen zaak geworden? Geef de klant terug aan JNN.

Geef de klanten die niet worden binnengehaald, om welke reden dan ook, s.v.p. terug aan JNN. De handigste methode is om in zo’n geval een reply te geven op de mail die je van ons hebt ontvangen. Hierin staat ook het klant id. Geef een ‘oneliner’ mee met de reden waarom de klant niet over de brug komt of waarom jij de klant niet kunt/wilt opvolgen. JNN belt deze klanten en probeert ze verder te helpen.

Wij zijn er voor advocaten die hun business willen laten groeien, maar niet goed weten hoe je aan nieuwe cliënten komt. Herkenbaar? Schakel ons in.